Przejdź do głównej zawartości

Jak zmniejszyłam biust z D do G

Gdy byłam młoda, Pani w mojej małej miejscowości nie kryła przede mną dużych rozmiarów staników. Dlatego chodziłam posłusznie w 80 lub 85D. Aż zdradziłam ją że zwykłym bieliźniakiem, gdzie kupiłam seksowny push-up 75C (kłócąc się przez większość czasu, że nie będę mierzyć B ani A). Założyłam go raz. Po tym haniebnym incydencie, zakładając wór pokutny, wróciłam do moich pięknych, drogich (dlatego kupowanych raz na rok - na urodziny) staników dla pań po 50-tce. Idylla trwałaby pewnie do tej pory, ale niestety sklep Pani zamknęła i uciekła nie wiadomo gdzie. Dwa lata tułałam się po świecie donaszając staniki z podstawówki, gdy nagle uświadomiłam się stanikowo. Tu dokonuję pewnego cięcia i przechodzę do meritum.


Zmieniłam rozmiar z 80D na 65F, 60G (a właściwie 60H, bo to tak mniej więcej wygląda w polskich firmach) i nagle okazało się, że mam MAŁY BIUST. Nic mi już nie skakało, urwały się docinki męskiej i te - zdecydowanie bardziej jadowite - żeńskiej strony naszego społeczeństwa. Chodzę w dekoltach, bluzkach na ramiączkach, a gdy tego wcześniej próbowałam od razu ktoś mnie upominał, że MI nie wypada tak się ubierać. Pokochałam swój biust. A razem z nim coś, co powinno być dla każdej z nas bardzo ważne – swoją KOBIECOŚĆ.

Widziałam przemianę siostry, która ma większy biust ode mnie (z „największe co jest” na 28(60)JJ). Kupiła sobie pierwsze sukienki, zaczęła nosić dekolty, które ją wysmuklają i przede wszystkim zaczęła podkreślać talię. Stała się naprawdę super laską. W jej przypadku zmiana biustonosza dała efekt diety cud, choć tak naprawdę zawsze ta piękna figura tam była. Tyle, że ukryta pod workowatymi ubraniami. Pruderyjnymi, ale nie oszukujmy się – powiększającymi biust i wszystko inne przy okazji.

Moja mama ma biust średni (z 90C na 34(75)G) Ona odkryła, że po 50 też jest się kobietą – można być piękną lub zaniedbaną – wybrała to pierwsze. Teraz zakupy są dla niej przyjemnością. Zamiast dostojnego fioletu i czerni sięga po różowy, czerwony. Podkreśla swoje walory i nie przejmuje się jakąś fałdką, która od czasu do czasu gdzieś wystaje. Naprawdę jestem z niej dumna, gdy ją widzę z daleka na ulicy.

Piszę tę notkę, bo wiele mówimy o merytorycznych kwestiach dotyczących doboru stanika (choćby rewelacyjny Biust na Żywo na Stanikomanii – polecam niezapoznanym). A ja chciałam powiedzieć, że prawdziwe zmiany to nie tylko stanik. Niesamowicie mnie zszokowało jak taka niepozorna część garderoby zmienia kobiety. Bo czasem potrafimy przez to zacząć kochać same siebie. Odkrywać, że KOBIECOŚĆ jest naszym udziałem i jest czymś pięknym, co warto pielęgnować i się tym cieszyć.

Taka prozaiczna rzecz sprawia, że kobiety zaczynają sobie pomagać. Lobby Biuściastych funkcjonuje wiele lat. Jest tam wiele kobiet, które poświęciły bardzo dużo czasu, żeby doradzać zupełnie sobie nieznanym kobietom. Wiele z nas zyskuje tam takie kobiece wsparcie, którego brakuje na codzień. Daje możliwość rozmowy o różnych rzeczach i otwarcia się na problemy innych kobiet. Bardzo bym chciała, żeby taka atmosfera kobiecej solidarności (a nie wrogości!) przenosiła się na inne sprawy. Bo czy z małymi, czy z dużymi – wszystkie jesteśmy kobietami (a może nie tylko?!) i mamy wiele do zaoferowania światu.


Ale się namęczyłam, żeby wśród pin-up-ów znaleźć zdjęcie silnej, świadomej swojej kobiecości kobiety, a nie ciapowatego głuptaska..


Fotka z pinger.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TOP 16 sklepów z ubraniami dla osób z dużym biustem D+ 🛒

Gdzie znaleźć ubrania na duży biust [lista sklepów z ciuchami na D+] Ten post jest aktualizacją spisu sklepów dla osób z dużym biustem sprzed 6 lat  Niestety wiele z tych sklepów przestało istnieć, jak chociażby nr 1 z listy sprzed lat, czyli nasze polskie BiuBiu. W wakacje tego roku również Bravissimo ogłosiło, że rezygnuje z szycia ubrań dla osób z większym biustem. Ubrania w rozmiarówce uwzględniającej wielkość biustu mają niebagatelne znaczenie w odbiorze sylwetki. Dlatego postarałam się odświeżyć zestawienie, bo często mając nieco większy biust niż kobiety z wyobrażeń konstruktorek/konstruktorów ubrań, godzimy się na kompromisy, przez które wyglądamy gorzej niż powinnyśmy, czyli jak milion dolarów. W pierwszej części podam sklepy z ubraniami, które specjalizują się w ubraniach na większy biust. Niestety większość z nich jest rozsiana po świecie i nie na kieszeń przeciętnej Polki (wyjątkiem jest nasze Polskie Urkye nr 1 na liście), chociaż jakość tych ubrań, materiały i konstrukc

11 sklepów z ubraniami dla pań z dużym biustem

Od czasu publikacji tej listy, większość sklepów z niej zawiesiła działalność, dlatego powstała zaktualizowana wersja tego wpisu. 👇 [Zaktualizowana wersja posta tutaj] Skąd wziąć koszule, które nie rozchodzą się na biuście? Gdzie kupić ubranie, gdy standardowe sklepy nie spełniają oczekiwań Twoich kobiecych kształtów? Duży biust to często duży problem dla właścicielki, szczególnie, gdy trzeba się ubrać, a nie satysfakcjonuje nas już ciągłe udawanie abażuru lub styl a la worek ziemniaków. Oto zestawienie sklepów internetowych, w których kobiety z krągłościami znajdą wreszcie ubrania, w których będą wyglądać przynajmniej tak samo dobrze jak nago! ;) Shutterstock

Stanik na co dzień Gorsenia Alicante K-647

Dzisiaj o moim ulubieńcu ostatnich dni. Staniku, który sprawdzi się na co dzień. Który ma vintage’owy powab, ale przede wszystkich sprawia, że nie muszę myśleć o swoim biuście i bieliźnie nawet w wyjątkowo wredne upalne i parne dni. Dzisiaj bohaterem będzie Alicante w interpretacji marki Gorsenia. Gorsenia Alicante czyli stanik o konstrukcji K-647 Rzadko mam tak, żeby kupować stanik od razu w dwóch kolorach - ale tak było tym razem. Alicante miało być moim nudziarzem pod białe bluzki, ale okazao się, że tak się polubiliśmy, że szybko zyskał czarnego brata. BTW Ciągle mam wrażenie, że marki bieliźniane używają tych brzydkobrzmiących oznaczeń konstrukcji głównie dla samych siebie. Naprawdę wiele wszystkim ułatwiłyby opisy - jaki to stanik, do czego się sprawdzi, czy ma szerokie, czy wąskie fiszbiny, jaki mostek i jakie inne fasony są jego siostrami. Językiem istot nie zajmujących się bielizną zawodowo ;) Pierwsze wrażenia  Gorsenia Alicante nie jest stanikiem, który w pierwszym